Pages

23 Ağustos 2012 Perşembe

Süt gerçeği

Aktivist, hayvan hakları savunucusu Gary Yourofsky'nin 2010 yılında Georgia Tech'te düzenlediği Hayvan Hakları ve Veganizm konulu konuşmadan alıntıdır:

...

“Gaddarlık söz konusu olduğunda, bir bardak süt içmenin biftek yemekten daha gaddarca olduğunu düşünüyorum.

Dişi ineğin süt verebilmesi için hamile kalması gerekiyor. Her yıl süt çiftliklerindeki her inek tecavüze uğruyor. Çelikten uzun bir aygıtı vajinalarına sokup onlara boğa spermi enjekte ediyorlar. Veya bazen bunun için sadece ellerini kullanıyorlar. Böylece süt akışını zorluyorlar. İnek doğum yaptıktan sonra bebeği çalınıyor. Ve size bir şey söyleyeyim: bu hayatımda duyduğum en kötü çığlık. Hepsini kendi kulağımla duydum. Yaklaşık 15 yıl önce tüm bunları keşfetmeye başladığımda, ben de herkes gibiydim. Bu kadar kötü olduğuna inanmıyordum. Herkesin bu konuyu abarttığını düşünüyordum. Ama bunu aklının bir köşesine iten, unutan herkesin aksine, ben neler olup bittiğini öğrenmeye gittim. 1993 yılında Detroit’te Thorn Apple Valley domuz mezbahasında 6 hafta geçirdim. Hayvan araştırma laboratuvarlarına gizlice girdim. Kürk çiftliklerine gizlice girdim. Michigan’da karşıma çıkan tüm hayvan sirklerinin ve rodeoların sahne arkasına gittim. Ama hayatımda duyduğum en kötü çığlık süt çiftliğindeki anne ineğin çığlığıydı. Çalınan bebeğinin kendine geri verilmesi için her gün avazı çıktığı kadar bağırıyor ve çığlık atıyor.

Peki bebekleri neden annelerinden alıyorlar? Çünkü süt endüstrisi küçük bebeklerin kendileri için üretilen sütün tamamını içmelerine izin vermez. Onun yerine size satabilecekken! Sizin içtiğiniz her bir bardak sütü bir buzağı içememiş oluyor.

Ve anne inekler zaten TEK bir sebeple süt üretiyor. Hayır biz insanların süt içmesine gerek yok; doğa en başından bunun çaresine bakmış: inekler sadece ve sadece kendi bebekleri için süt üretiyorlar. Vücudumuzun kesinlikle inek sütüne ihtiyacı yok. Başka hayvanların sütüne de ihtiyacı yok! İhtiyacımız olan tek süt doğduğumuz zaman kendi annemizin sütü, o kadar! Ve yemek yemeğe başladıktan sonra artık hayatımız boyunca bir damla bile süte ihtiyacımız yok. Bu gezegende yemek yemeğe başladıktan sonra süte ihtiyacı olan hiçbir tür yok. İlla ki beslenmenizde süt olsun istiyorsanız: soya sütü, pirinç sütü, badem sütü, kenevir sütü, Hindistan cevizi sütü, yulaf sütü, fındık sütü. Bu yedi sütten birini seveceğinizi garanti ediyorum. “

2 yorum:

  1. Ben de bunu ilk kez okudum ve düşündüm.. bu yararlı paylaşım için teşekkürler...
    Yandaki sayaç da fena halde moral bozucu.. vahşetimiz utandırıcı boyutları aşmış durumda....

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler. başarılı bir yazı.

    YanıtlaSil